Kdo jsem a co vám mohu předat

Každý den mám možnost si uvědomit, jak je lidské tělo dokonalé, jakou má sílu se o sebe postarat, jak se uzdravit nebo si jen tak udělat radost, protáhnout se, uvolnit se. Cvičení a zdravý pohyb, ať už individuálně s klientem, se skupinou nebo sama se sebou, je mým denním chlebem, mojí vášní, inspirací a motivací. Je pro mne jednou ze základních životních esencí.

 

Od malička jsem sportovala. Začínala jsem s běžeckým lyžováním, později jsem propadla horským kolům a dračím lodím.  Jako studentka posledního ročníku gymnázia, jsem si udělala kurz cvičitelky aerobiku. Pořád jsem byla v pohybu, tak se to hezky doplňovalo a bavilo mě to. 

Přišla vysoká škola, první zaměstnání, druhé a k tomu stále intenzivní sport a po večerech skupinové lekce. Spinning, Pilates, kondiční cvičení…Všichni mi říkali: “Ty jednou budeš mít své fitko”. Byl to můj malý-velký sen! “Budu se živit pohybem!” 

Mě tělo si ale říkalo něco jiného…

Opakující se zranění, únavové zlomeniny, natržené úpony, bolesti, únava. To vše se projevovalo víc a víc. Sport musel stranou, zdraví bylo přednější.

Dala jsem si pauzu, přišlo těhotenství, mateřství. Stará zranění se ale stále ozývala. Postupem času se vše zhoršovalo. Byla jsem vyčerpaná mateřstvím a přitom jsem tolik chtěla zase sportovat, zase začít běhat, jezdit na kole a chodit po horách. 

A tak jsem začala. Musím se přeci věnovat sama sobě! Pár měsíců to šlo. To, co mi sport přinášel po psychické stránce tehdy převyšovalo to, jak moc mne potom všechno bolelo. Chtěla jsem to zlomit. Silou. Ale nešlo to. Zlomilo to mě.

Rehabilitace pomohly, ale jen na nějaký čas. I když jsem cvičila jen to, co mi doporučili fyzioterapeuti, stačil sebemenší špatný pohyb, uklouznutí a mojí nohou projela ostrá bolest až do zad. Bylo to zpátky.

Musela jsem to uchopit jinak. Musela jsem začít své tělo poslouchat.

Po delší pauze s lektorováním a vzděláváním se, jsem začala pátrat. Hledala jsem jiná, jemnější cvičení, která by napravila to, co jsem sama svému tělu způsobila. Objevila jsem metodu Spiraldynamik a DNS (Dynamická Neuromuskulární Stabilizace) Prof. Pavla Koláře. Vzdala jsem se toho, že zase půjdu běhat, že půjdu na třídenní ferratu s batohem na zádech. Chtěla jsem zvládnout alespoň celodenní výlet bez větších následků a bolesti. To byl můj cíl.

Cvičení SM systém jsem samozřejmě znala, ale do té doby mě tato metoda neoslovila. Absolvovala jsem všechny možné kurzy a workshopy, ale SM systém (dnes spirální stabilizace neboli SPS) si mě získal až v roce 2017. A všechno se propojilo. Puzzlík, který dlouhou dobu chyběl, se prostě našel a já se vrátila ke své vášni – k radosti z pohybu, který dělá tělu dobře. Uvědomila jsem si, jak je v těle vše propojené, jak postavení chodidla ovlivňuje polohu pánve, ta zase postavení naší páteře, hrudníku a hlavy. To, že kvůli vbočenému palci může mít člověk problém s krční páteří atd. Sbírala jsem informace, navštěvovala workshopy, školení, vše na sebe krásně navazovalo.

V té době jsem pracovala na úřadu. Práce, která se mnou naprosto nesouzněla. A v hlavě a v srdci se stále více ozývalo mé poslání. Pochopila jsem, že se chci vrátit k životu s pohybem ve všech směrech, i v tom profesním. Pochopila jsem, že chci inspirovat a vést lidi ke zdravému pohybu, pomáhat jim s nápravou špatných pohybových návyků a vrátit je tak zpět k aktivnímu životu. TO je mé poslání. 

Jednoho dne jsem se zeptala svého muže: “Co kdybych si v patře z jedné místnosti udělala tělocvičnu?”
Postavili jsme ji provizorně  během prvního volného víkendu.

A já? Já jsem lektorkou zdravého pohybu. 

Ve svých lekcích dnes využívám zejména metodu Spirální stabilizace a  Pilates. Čerpám z metody Spiraldynamik, používám  prvky zdravotní jógy, balanční plochy a pomůcky, ježky a válce. 

Zaměřuji se na problematiku zad, vadného držení těla, na práci s chodidly a s pánevním dnem. Učím své klienty vnímat své tělo jako celek a uvědomovat si pohybové souvislosti – postavení chodidel souvisí s postavením pánve a s pánevním dnem, poloha pánve ovlivňuje postavení páteře, hrudníku a hlavy. Důraz kladu na pochopení jednotlivých cviků a na jejich správné provedení, protože i malý detail může být velkým krokem k úlevě od bolesti.

No a občas si jdu zaklusat a zvládnu i nějakou tu ferratu😊